Αντικαθιστά το σύνολο των τηλεφωνικών γραμμών του υπουργείου Υγείας, με εξαίρεση το 166 για τα επείγοντα περιστατικά και το ΕΚΑΒ
Σε λειτουργία βρίσκεται ήδη από το υπουργείο Υγείας το 1566, η νέα τετραψήφια τηλεφωνική γραμμή που θα αντικαταστήσει το σύνολο των τηλεφωνικών γραμμών που υπάρχουν σήμερα για τις υπηρεσίες υγείας της χώρας μας. Μόνη εξαίρεση η τηλεφωνική γραμμή 166 που αφορά τα επείγοντα περιστατικά και το ΕΚΑΒ, το οποίο θα συνεχίσει ως έχει.
Η νέα υπηρεσία του 1566 είναι δωρεάν για τους πολίτες, θα λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο και όπως ανέφερε ο ίδιος ο υπουργός Υγείας Αδωνις Γεωργιάδης σε συνέντευξη Τύπου, θα απαντάει σε ό,τι αφορά στις υπηρεσίες υγείας στην Ελλάδα, από την ενημέρωση για τα εφημερεύοντα νοσοκομεία και φαρμακεία, το κλείσιμο ραντεβού σε δημόσιες υπηρεσίες έως την ενημέρωση για προληπτικές εξετάσεις και τη σύνδεση με γραμμές υποστήριξης. «Σήμερα, για τις υπηρεσίες υγείας λειτουργούν πάνω από 100 τηλεφωνικοί αριθμοί. Μόνο για την ψυχική υγεία είναι περίπου 40 τηλεφωνικοί αριθμοί. Και κάθε νοσοκομείο έχει δικό του αριθμό για τον προγραμματισμό ραντεβού. Ολα αυτά πλέον αντικαθίστανται από το 1566», δήλωσε ο κ. Γεωργιάδης, που σημείωσε ότι η ιδέα γεννήθηκε από την αντίστοιχη και πολύ επιτυχημένη τηλεφωνική γραμμή που λειτουργεί στο υπουργείο Εργασίας (1535). «Το 1566 δεν είναι μία ακόμη τηλεφωνική γραμμή. Είναι ο τρόπος να κάνουμε το ΕΣΥ πιο προσβάσιμο σε όλους. Να φέρουμε το ΕΣΥ πιο κοντά στον πολίτη», δήλωσε από την πλευρά του ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους.
Η διαδικασία
Πιο συγκεκριμένα, οι πολίτες θα μπορούν να ενημερωθούν για τις εφημερίες των νοσοκομείων και των φαρμακείων, να κλείσουν ραντεβού σε όλες τις δομές Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, τους συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ γιατρούς, τους προσωπικούς γιατρούς και τις δομές ψυχικής Υγείας, να ενημερωθούν για προληπτικές εξετάσεις και τα εμβόλια, αλλά και για την παράδοση και την παραλαβή φαρμάκων υψηλού κόστους.
Σημειώνεται ότι πέρα από το να απαντάει στις απορίες των πολιτών και να τους εξυπηρετεί σχετικά με τις υπηρεσίες υγείας, η νέα υπηρεσία του 1566 θα ενημερώνει καλώντας τους πολίτες για υπηρεσίες που δικαιούνται στο πλαίσιο προγραμμάτων όπως το «Προλαμβάνω» ή τα απογευματινά χειρουργεία.
Η νέα υπηρεσία χρηματοδοτείται με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και εν συνεχεία (με τη λήξη του προγράμματος) θα περάσει στη χρήση του υπουργείου Υγείας και θα χρηματοδοτείται με πόρους που θα εξοικονομηθούν από την κατάργηση των άλλων τηλεφωνικών γραμμών που λειτουργούν σήμερα.