Η ολοκλήρωση των εργασιών του 75ου Συνεδρίου της ΠΟΠΣ, στις 27 και 28 Απριλίου, στην Αλεξανδρούπολη, αποτέλεσε γεγονός εξαιρετικής σημασίας για το συνταξιουχικό κίνημα του Δημοσίου τομέα.
Η επιλογή της ακριτικής Αλεξανδρούπολης είχε τα σημειολογικά χαρακτηριστικά της εθνικής σημασίας αλλά και τα γεωγραφικά και κοινωνικά στοιχεία επαφής συνταξιούχων από όλη την Ελλάδα ώστε να γίνουν κοινωνοί μιας περιοχής της πατρίδας, όπου πολλοί εκ των αντιπροσώπων και των συνοδών τους δεν είχαν ποτέ επισκεφτεί.
Το συνέδριο ξεκίνησε τη Δευτέρα 27/4/2026 και ώρα 14.00 μ.μ. Είχε προηγηθεί κοινή συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΠΟΠΣ την προηγούμενη 26/4/2026 το απόγευμα, με το Δ.Σ. του τοπικού Συλλόγου του Έβρου. Εκεί δρομολογήθηκε η ομόθυμη επιθυμία για ίδρυση του Συλλόγου συνταξιούχων Βορείου Έβρου, με έδρα τη Νέα Ορεστιάδα, και μετεξέλιξη σε Σύλλογο του ήδη λειτουργούντος εκεί παραρτήματος. Η απόφαση οριστικοποιήθηκε την Τρίτη 28/4/2026, με ομόφωνη απόφαση του 75ου Συνεδρίου. Του Συνεδρίου προηγήθηκαν παραταξιακές συγκεντρώσεις τη Δευτέρα 27/4/2026 ώρα 11.00 π.μ. και το συνέδριο ξεκίνησε κανονικά, ώρα 14.00 μ.μ. με εκλογή προεδρείου (Νοτόπουλος Ευάγγελος του Συλλόγου Καρδίτσας, Πρόεδρος, Νικολαΐδης Νικόλαος του Συλλόγου Έβρου, Γραμματέας και Βασιλάκος Λυκούργος του Συλλόγου Δυτικής Αθήνας, Αντιπρόεδρος).
Η έκθεση των πεπραγμένων που παρουσιάστηκε από τον πρόεδρο της ΠΟΠΣ, Ηλία Ηλιόπουλο, ήταν μεστή, περιεκτική και κατατοπιστική. Στο ίδιο πνεύμα ήταν η έκθεση πεπραγμένων του Γ.Γ. του Δ.Σ. Νίκου Καρδαράκου και του Ταμία Αλέξανδρου Φαρμάκη. Η έκθεση της Ε.Ε. που αναγνώστηκε από τον πρόεδρό της Ιωάννη Ψυχαράκη, επισφράγισε την ευταξία και νομιμότητα των οικονομικών λειτουργιών της ΠΟΠΣ. Η κριτική που ακολούθησε ήταν εποικοδομητική και ουσιαστική και η δευτερολογία του προέδρου της ΠΟΠΣ διαφώτισε ερωτήσεις και απορίες.
Η έγκριση των πεπραγμένων, διοικητικού, οικονομικού απολογισμού 2025 και προϋπολογισμού 2026 ήταν η επιδοκιμασία της δράσης του Δ.Σ.
Τα αποτελέσματα ήταν τα εξής, όπως τα ανακοίνωσε η Εφορευτική Επιτροπή υπό την προεδρία του Νίκου Μπαλάση προέδρου του Συλλόγου Αρκαδίας, συνεπικουρούμενου από τους κ.κ. Βασιλειάδη Μιχάλη πρόεδρο του Συλλόγου Σερρών και Αρχοντή Δέσποινα πρόεδρο του Συλλόγου Αν. Αττικής «Γρ. Λαμπράκης».
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2025
Ψήφισαν 149
Ναι 91
Όχι 58
Λευκά 0
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2025
Ψήφισαν 149
Ναι 148
Όχι 1
Λευκά 0
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2026
Ψήφισαν 149
Ναι 99
Όχι 48
Λευκά 2
Η δεύτερη ημέρα του Συνεδρίου (Τρίτη 28/4/2026) ξεκίνησε με μια καινοτόμο διαδικασία. Την έκθεση της δράσης των 11 Θεματικών Επιτροπών και την παρουσίαση του έργου των Περιφερειακών Συμβουλίων. Ακολούθησε κριτική και ερωτήσεις επί των εκθέσεων και δόθηκαν οι σχετικές απαντήσεις.
Το μεσημέρι της Τρίτης (28/4/2026) έγινε η πανηγυρική συνεδρίαση. Είχε προηγηθεί η εμβόλιμη παρέμβαση του προέδρου της Ομοσπονδίας Συντ/χων ΙΚΑ κ.Δήμου Κουμπούρη. Στην πανηγυρική βραβεύτηκε για την πολύχρονη, ποιοτική και ουσιαστική του δράση ο πρόεδρος του Συλλόγου Έβρου, κ.Άγγελος Μπόγλου, ο οποίος ευχαρίστησε την ΠΟΠΣ και συγκινημένος δήλωσε ότι ως το τέλος του χρόνου θα αποχωρήσει από τη συνδικαλιστική δράση της πρώτης γραμμής αλλά θα είναι ενεργός και συμμετοχικός.
Από την πλευρά της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης παρέστη και μίλησε ο Αντιπεριφερειάρχης κ.Πουλιλιός Ευάγγελος, από τον Δήμο Αλεξανδρούπολης ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ.Βουρδόλης Θεόδωρος και από το νομαρχιακό τμήμα της ΑΔΕΔΥ ο πρόεδρος κ.Τσίρτσης Παναγιώτης. Όλοι αναφέρθηκαν στην αναγκαιότητα βελτίωσης της θέσης των συνταξιούχων. Ειδικά ο κ.Τσίρτσης με εμπεριστατωμένη επιχειρηματολογία συνέδεσε τη σχέση εργαζομένων και συνταξιούχων και ανέδειξε τη ζοφερή πραγματικότητα.
Μετά από μικρό διάλειμμα συνεχίστηκαν οι εργασίες και στην απογευματινή συνεδρίαση λήφθηκαν σημαντικές αποφάσεις. Καθορίστηκε το διεκδικητικό πλαίσιο και το πρόγραμμα δράσης, μέσα από διαδικασία σύγκλισης και συμφωνίας όλων των πλευρών. Φυσικά, το διεκδικητικό πλαίσιο θα συμπληρώνεται με ό,τι προκύπτει και ό,τι δεν συμπεριλήφθηκε.
Αποφασίστηκε, όπως προαναφέρθηκε, η ίδρυση Συλλόγου Συνταξιούχων Βορείου Έβρου ομόφωνα.
Με ισχυρή πλειοψηφία αποφασίστηκε η ίδρυση και συγκρότηση Γ’θμιας Συνδ/κης Συνομοσπονδίας Συνταξιούχων του Δημοσίου.
Εγκρίθηκαν και έξι ψηφίσματα:
Α)Ψήφισμα κατά της ακρίβειας
Β) Ψήφισμα κατά των πολέμων και υπέρ της ειρήνης
Γ) Ψήφισμα για τη βία κατά των γυναικών
Δ) Ψήφισμα για την Κύπρο
Ε) Ψήφισμα για τη γενοκτονία των Ελλήνων της Θράκης και του Πόντου
Στ) Ψήφισμα κατά της αναθεώρησης του άρθρου 16 του Συντάγματος
Το Συνέδριο έκλεισε ο πρόεδρος της ΠΟΠΣ καταχειροκροτούμενος και η σκυτάλη δόθηκε στην επόμενη ημέρα, της επίσκεψης στον Βόρειο Έβρο.
Η απόφαση να πραγματοποιηθεί επίσκεψη όλων των αντιπροσώπων και των συνοδών τους- κάτι που έγινε την Τετάρτη 29/4/2026- έτυχε ευμενούς αποδοχής από τους κατοίκους και τις τοπικές αρχές του Σουφλίου, του Διδυμοτείχου και της Νέας Ορεστιάδας.
Η επίσκεψη του Δ.Σ. στις δημοτικές αρχές των τριών προαναφερθέντων πόλεων και η υποδοχή ήταν ένθερμη και ουσιαστική. Το μήνυμα «Η Ελλάδα είναι παντού» ήταν κυρίαρχο και η αλληλεγγύη των Ελλήνων πολιτών είναι απαραίτητη. Η επίσκεψη έκλεισε με τις καλύτερες εντυπώσεις, με γεύμα στη Ν. Ορεστιάδα.
Το Διεκδικητικό πλαίσιο- Πρόγραμμα Δράσης και τα έξι ψηφίσματα έχουν ήδη αποσταλεί στους Συλλόγους μας για αξιοποίηση, καθώς και στα ΜΜΕ.



Από το Γραφείο Ενημέρωσης και Επικοινωνίας της ΠΟΠΣ